söndag 7 oktober 2012

Mitt bagage försvann!!

Det händer alltid någonting när jag är ute och reser.
  • Zakynthos - jordbävning
  • Peloponnesos - stora bränder
  • Kreta - flyget försenat 15 timmar
  • Kreta - taxichauffören somnade och höll på att köra in i en bergvägg
  • Mallorca - regn och översvämningar

Och den här gången lyckades min resväska försvinna. Det var ca 300 passagerare ombord och naturligtvis skulle just mitt bagage saknas. Jag gjorde en anmälan på flygplatsen i Larnaca, och dom sa att min väska troligtvis var kvar på Arlanda men skulle komma med ett senare flyg. Vi landade vid lunchtid och kl 4 på natten knackade en i hotellpersonalen på dörren och lämnade över min efterlängtade väska. Tur att jag packade en bikini i handbagaget så att jag kunde bada första dagen. Resväskan har fått lite skador som ni ser. Jag fick 50 Euro i kompensation från Vingresor för att mitt bagage var försenat.

1 kommentar:

  1. Phu, men du fick din resvä tillbaks i alla fall och du behövde inte åka handla helt ny garderobe.... som min moster fick göra när hon kom hit på besök och hennes insulinmediciner och sprutspestar fanns i resväskan!!!
    Hua tack och lov hade hon en penna i handveskan i alla fall, men sprutspetsarna blev det värre med!!!
    Ja mycket kan man drabbas av vid utomlandsreser skönt att ni klarat der och er hemma nu då!

    SvaraRadera