söndag 27 juni 2010

Blommor i stugan

Nu blommar det för fullt  i stugan, snusliljorna är så vackra. Och prästkragar kommer det överallt, jag brukar rensa bort en del för dom sprider sig som tusan. Dom blå blommorna vet jag inte namnet på, men när vi köpte stugan växte dom som ogräs precis överallt och det var ett rent helsike att få bort dom. Jag och svägerskan fick gräva hur djupt som helst för att få bort rötterna. Nu växer dom på ett ställe där dom inte sprider sig lika lätt. Men dom är fina i vas! Stenarna på fönsterbrädan plockade jag på Thassos. När jag skulle gå genom säkerhetskontrollen på flygplatsen på Thassos så frågade vakten "do you have stones in your bag"? Yes, sa jag lite spakt (jag tänkte att nu tar han dom ifrån mig) han öppnade handbagaget och rev ut stenarna, kollade noga och sa: "do you have some big one"? Tydligen kan det vara en säkerhetsrisk på planet, man kan ju använda dom att slå någon i huvudet kanske? Men mina stenar var små så dom fick följa med hem till Sverige :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar